niedziela, 16 czerwca 2013

Dieta intelektualna – czyli jak stracić 50 punktów IQ w ciągu chwil niewielu

Przychodzi taki moment w życiu każdego użytkownika internetu, w którym jest się już po lekturze wszystkich okołokwejkowych śmietników, obejrzeniu wszystkich filmiki z czeluści neta i Rosji (podejrzewam, że tam gdzie kończy się internet zaczyna się Rosja) i odświeżaniu fb 800 razy na minutę. I gdy przychodzi nuda charakterystyczna dla regat bojerów. Wtedy człowiek odwiedza najmroczniejsze zakątki ęternetu... portale ploteczkowo-wpadkowo-modowo-chujowe. Wartość merytoryczna treści tam zawartych poraża. Głupotą. Skrajną jak poglądy Krula Korwina. No ale w ramach jakieś tam rzetelności postanowiłem zrobiłem mały research i odwiedziłem stronkę nocoty.pl. Jeżeli słyszeliście jakieś ciche szlochania z nieznanego źródła to byłem ja. Płakałem po stracie lwiej części mojego ilorazu inteligencji.  50 punktów mojego IQ  popełniło harakiri i nie umiem już używać kciuka przeciwstawnego. Zacząłem słuchać happysadu i Myslovitz. Pisać też nie umiem, ten tekst pisze mój pies. Który ograł mnie w szachy. I zna więcej przysłówków.

Pierwszy artykuł – „Kamila Łapicka porzuciła żałobną czerń”.  Doskonale. Kobiecie mąż kopnął w kalendarz i na 100% to, czego najbardziej potrzebuje to jakiegoś stalkera, który będzie jej cykał miliardy fotek na sekundę. Idealna terapia po śmierci bliskiej osoby.
Wartość odżywcza informacji:  - 10pkt IQ

Drugie ważne info: Joanna Krupa kupuje kieckę na ślub za 30 tysięcy Dżordżów Waszyngtonów. Bo jej ślub ma być na „bogato” Ta wiadomość weszła mi tak mocno w głowę, że zapomniałem wzoru na deltę i tabliczki mnożenia.
Wartość odżywcza informacji: - 7pkt IQ

Gdy przeczytałem, że Małgorzata Foremniak nie jest już blondynką wiedziałem, że moje życie już nigdy nie będzie takie samo. Przeszedłem na weganizm, zacząłem uprawiać jogging i rzodkiew. Aż dziwię się, że tak ważne info to nie było wiadomością dnia w dzienniku. 
Wartość odżywcza informacji: - 8pkt IQ

Agata Rubik znowu ma figurę modelki. Muszę wybadać, za ile mogę ją sobie zakupić, bo w sumie jakiś wieszak na płaszcze do przedpokoju by się przydał. Oczywiście newsa wieńczy info, że jej mąż Piotruś kupił jej torebkę z mysich cipek wartą tyle, co rękopis Makbeta. 
Wartość odżywcza informacji: - 6pkt IQ

Kuba Wojewódzki dostał mandat! A Piotr Kraśko nie pierwszy raz łamie przepisy! Niesamowita informacja! Z ciekawości przekartkowałem kodeks karny i okazało się, że – UWAGA – że bycie celebrytą nie daje immunitetu! Chyba, że zostajesz posłem... wtedy możesz zrobić sobie Carmageddon na żywo, a i tak cię nie zatrzymają.
Wartość odżywcza informacji: - 5pkt IQ

Omenaa Mensah ubrała kieckę z wycięciem na plecach! I nagle fakt, że żołnierze giną w Afganistanie i Iraku stają się istotne jak Sebastian Boenisch dla polskiej kadry piłkarskiej. Co prawda paru(nastu/set) fanatyków LOL-a będzie zrobi przerwę w bronieniu mida i urządzi sobie małe tete-a-tete z własną rączką. Ale to tylko pogarsza sprawę.
Wartość  odżywcza informacji: - 6pkt IQ

„Edyta Herbuś pozbyła się konkurentki”. Czyżby jakieś morderstwo godne Hannibala Lectera? Niestety ani Thomas Harris, ani Mario Puzo nie maczali w tym newsie pióra i nie będzie kolejnego Milczenia Owiec. Edytka znalazła sobie popychacza, a byłe popychadło popychacza znalazła sobie nowego popychacza. Bestsellera nie będzie.
Wartość odżywcza informacji: - 9pkt IQ

Ja nie czytać już bo ja tak zgupieć że czytać nie ómieć, pisać też nie, papa.

(dzień później)
Właśnie przyjąłem śniadanie złożone z kilku felietonów Jeremy’ego Clarksona i dwóch rozdziałów Milczenia Owiec. Zrobiłem kontrolnie kilka całek oznaczonych i rozwiązałem cztery krzyżówki. Przez cały czas słuchałem Toola. I wróciłem do jako takiego poziomu. I zdałem sobie sprawę jak bardzo przerażającym i groźnym zjawiskiem są portale ploteczkowe. O to chodziło Julianowi Tuwimowi gdy pisał Mieszkańców. O tym opowiada Konsument Kultu. Zamiast przyswajać ciekawe informacje np. o tym jak powstał wszechświat albo co to jest hiberbola ludzie zapychają sobie mózgi śmieciami. Wolą wiedzieć w jakiej kiecce laski znane z tego, że są znane poszły na otwarcie warzywniaka w Boguszowie-Gorce niż wiedzieć, kim był Stanisław Lem. Broń Boże, nie mówię, że każdy ma być intelektualistą do porzygu i znać odpowiedzi na wszystkie pytania padające w 1 z 10, no ale naprawdę jest miliard ciekawszych rzeczy niż losy dawnego partnera obecnej dziewczyny brata Tomasza Zubilewicza. Serio. Topranoc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz