wtorek, 7 stycznia 2014

Facebook – portal coraz bardziej randkowy

Pewnego razu (wczoraj) okazało się, że dzień wcześniej wypiłem o jedną herbatę za dużo i mój organizm postanowił wynagrodzić mnie przekosmicznym kacem. Wegetowałem sobie więc w łóżku, spokojnie dryfując po facebookowym morzu i nagle trafiłem na górę lodową. To, co było dość mocnym kacem przerodziło się w kaźń. Bo poza ciałem i sumieniem zaczęła cierpieć dusza. Gatunek ludzki jest niezawodny. Znowu udowodnił, że zmierza ku zagładzie.

Mój niepokój wywołały 2 profile polajkowane (naiwnie wierzę, że dla tzw. beki) przez moich znajomych – Szukam metala/metalówki \m/ oraz Szukam chłopaka / dziewczyny na rapie. Jeden i drugi fanpage zgromadził całkiem sporo wiernych (metale – 3k, rapsy – 10k). Umieszczone są tam zdjęcia singli i singielek z krótkim opisem typu: „Kasia, 14L, Wałbrzych, wychowana na 2Pacu i Magiku, czekam na ich wspólną trasę, chętnie poznam prawdziwego faceta, który został wychowany na ulicy [Sezamkowej – dopisek redakcji Trzeciej Dekady].” Albo: „Mati, 22 lata, Lublin, fan ciężkich brzmień Manowara, fanatyk WoW-a, LoL-a i OMG-a, chętnie pozna czcicielkę szatana, z którą będzie mógł urządzić sesyjkę w D&D.”

Świetnie. Co prawda, średnia wieku na takich fanpage’ach wynosi na oko „słucham happysadu” i tacy ludzie przynajmniej będą się za +/- 10 lat śmiać z własnego zachowania, ale trafiają się też osoby w moim wieku i starsi. Ludzie – ogaru trochę! Wasz ojciec nie miał facebooka. Miał za to jaja. Synowi powiesz, że mamę na fb poznałeś? Od razu cię pobije i ogłosi się królem domu, bo ciebie będzie miał za nic.

Wiem, że (jak to śpiewa mój ulubiony zespół) „samotność to taka straszna trwoga”, no ale po pierwsze jest 104562346236 sposobów na poznanie potencjalnej drugiej połówki (podpowiedź - Spotted nie jest jednym z nich). A po drugie facebook i tak już pełni tysiące różnych funkcji. Niech nie będzie portalem randkowym. Od bycia portalami randkowymi są portale randkowe. I niech właśnie tam desperaci i nieudacznicy szukają tej jedynej/tego jedynego. Wszystkiego dobrego w nowym roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz